MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:

Celem scenariusza reklamowego jest zapewnienie producentowi komercyjnemu kopii potrzebnej do sprzedaży produktu lub usługi. Dobry tekst przyciąga uwagę konsumentów, buduje rozpoznawalność marki i zachęca odbiorców do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Większość reklam jest krótka – około 15 do 30 sekund. Pisząc scenariusz reklamowy, nie masz zbyt wiele czasu, aby ułaskawić słowa.
Przejrzyj misję firmy
Wszystko, co robi firma, wraca do swojej misji i marki kulturowej. Poświęć chwilę na przejrzenie deklaracji misji, aby upewnić się, że koncepcje, które tworzysz, nie są sprzeczne z kulturą korporacyjną. Reklama dla Club Med bardzo różni się od reklamy Disney Vacation Cruise.
Co robi konkurencja?
Śledzenie tego, co robi konkurencja, abyś mógł zobaczyć, co lubisz, a czego nie lubisz w przypadku podobnych rodzajów produktów. Jeśli oglądasz reklamy salonów samochodowych, zobaczysz szereg reklam – od zwariowanych, nietypowych postaci zawierających szalone interesy po szczere rodziny – które chcą powitać Cię z otwartymi ramionami i promiennym uśmiechem w swojej rodzinie. Przyjrzyj się temu, co robią wszyscy inni, aby ustalić, czy zrobisz coś podobnego, czy zupełnie innego.
Porozmawiaj ze swoją publicznością
Mówienie do publiczności oznacza używanie języka, który rozumieją i oczekują usłyszeć. Reklama próbująca sprzedać nosidełko nowym mamom używa przyjaznego języka i koncentruje się na słowach, które wywołują emocje związane z miłością, ochroną i radością. Reklama prawnika do spraw obrażeń cielesnych używa języka, który wywołuje strach i ból oraz pragnienie zadośćuczynienia. Ton, wraz z emocjonalnymi wskazówkami, stanowią podstawę do skłonienia konsumentów do działania.
Nie komplikuj
Masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć i zatrzymać uwagę publiczności. Nie wdawaj się w skomplikowane tematy. Po prostu zbadaj, dlaczego ludzie chcą lub potrzebują produktu lub usługi, a następnie skoncentruj się na tym. Wszystkie funkcje powinny być krótkie i utworzone w zrozumiałym języku.
Skrypt powinien również zawierać podstawy wizualnych elementów reklamy. Obejmuje to produkt, aktorów (lub lektora) oraz wszelkie tła lub scenerie, które zawiera reklama.
Szkicuj i poprawiaj
Nawet jeśli chcesz, aby wszystko było proste, nie skupiaj się na zwięzłości w początkowej wersji projektu. Przenieś wszystkie pomysły na papier. Gdy już to zrobisz, napisz wszystko od nowa, aż będzie jasne i zwięzłe. Skoncentruj się na emocjonalnych słowach i urzekających sloganach. Upewnij się, że kopia zawiera informacje o tym, dlaczego reklama została napisana i co firma chce osiągnąć.
Nie zapomnij wezwania do działania
Każda reklama powinna zawierać wezwanie do działania (CTA), które prosi odbiorców o wezwanie do uzyskania dodatkowych informacji lub zakup produktu. CTA stwarza pilną potrzebę podjęcia działań. Należy powiedzieć CTA, ale można by też nałożyć na nie grafikę podczas reklamy.