MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Celem scenariusza reklamowego jest zapewnienie producentowi komercyjnemu kopii potrzebnej do sprzedaży produktu lub usługi. Dobry tekst przyciąga uwagę konsumentów, buduje rozpoznawalność marki i zachęca odbiorców do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Większość reklam jest krótka – około 15 do 30 sekund. Pisząc scenariusz reklamowy, nie masz zbyt wiele czasu, aby ułaskawić słowa.
Wszystko, co robi firma, wraca do swojej misji i marki kulturowej. Poświęć chwilę na przejrzenie deklaracji misji, aby upewnić się, że koncepcje, które tworzysz, nie są sprzeczne z kulturą korporacyjną. Reklama dla Club Med bardzo różni się od reklamy Disney Vacation Cruise.
Śledzenie tego, co robi konkurencja, abyś mógł zobaczyć, co lubisz, a czego nie lubisz w przypadku podobnych rodzajów produktów. Jeśli oglądasz reklamy salonów samochodowych, zobaczysz szereg reklam – od zwariowanych, nietypowych postaci zawierających szalone interesy po szczere rodziny – które chcą powitać Cię z otwartymi ramionami i promiennym uśmiechem w swojej rodzinie. Przyjrzyj się temu, co robią wszyscy inni, aby ustalić, czy zrobisz coś podobnego, czy zupełnie innego.
Mówienie do publiczności oznacza używanie języka, który rozumieją i oczekują usłyszeć. Reklama próbująca sprzedać nosidełko nowym mamom używa przyjaznego języka i koncentruje się na słowach, które wywołują emocje związane z miłością, ochroną i radością. Reklama prawnika do spraw obrażeń cielesnych używa języka, który wywołuje strach i ból oraz pragnienie zadośćuczynienia. Ton, wraz z emocjonalnymi wskazówkami, stanowią podstawę do skłonienia konsumentów do działania.
Masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć i zatrzymać uwagę publiczności. Nie wdawaj się w skomplikowane tematy. Po prostu zbadaj, dlaczego ludzie chcą lub potrzebują produktu lub usługi, a następnie skoncentruj się na tym. Wszystkie funkcje powinny być krótkie i utworzone w zrozumiałym języku.
Skrypt powinien również zawierać podstawy wizualnych elementów reklamy. Obejmuje to produkt, aktorów (lub lektora) oraz wszelkie tła lub scenerie, które zawiera reklama.
Nawet jeśli chcesz, aby wszystko było proste, nie skupiaj się na zwięzłości w początkowej wersji projektu. Przenieś wszystkie pomysły na papier. Gdy już to zrobisz, napisz wszystko od nowa, aż będzie jasne i zwięzłe. Skoncentruj się na emocjonalnych słowach i urzekających sloganach. Upewnij się, że kopia zawiera informacje o tym, dlaczego reklama została napisana i co firma chce osiągnąć.
Każda reklama powinna zawierać wezwanie do działania (CTA), które prosi odbiorców o wezwanie do uzyskania dodatkowych informacji lub zakup produktu. CTA stwarza pilną potrzebę podjęcia działań. Należy powiedzieć CTA, ale można by też nałożyć na nie grafikę podczas reklamy.